مقالات و یادداشت ها

ضرورت جراحی پریودنتال چیست؟


جراحی پریودنتال یک عمل جراحی پلاستیک است که به منظور ترمیم و بازسازی فرم و عملکرد طبیعی ساختارهای پریودنتال (بافت لثه ، رباط پریودنتال و استخوان) تحلیل رفته و آسیب دیده است که از دندان ها پشتیبانی می کند.
ضرورت جراحی پریودنتال
درک اینکه چگونه جراحی پریودنتال طراحی شده است ، چه چیزی باعث موفقیت آن می شود و چه نتیجه ای را با گذشت زمان حفظ می کند ، برای درمان موفقیت آمیز بیماری های لثه بسیار مهم است. جراحی پریودنتال یک روش درمانی نیست ، بلکه کمکی برای ایجاد نتایج درمانی طولانی مدت است. برخلاف عمل جراحی برای بیرون آوردن زائده های ملتهب لثه، که بیماری با آن از بین می برد ، احتمال عود بیماری پریودنتال هنوز در افراد مستعد باقی مانده است. هدف طولانی مدت جراحی پریودنتال افزایش عمر مفید دندان ها است.
هدف از جراحی پریودنتال، درمان ناهنجاری ها و از بین رفتن بافت های ایجاد شده در روند بیماری است. این امر با از بین بردن بافت های آسیب دیده انجام می شود. احیا و بازسازی لثه و پیوند بافت پریودنتال به دندانها و بطور کلی فراهم آوردن محیطی مناسب تر برای بهداشت روزانه دهان و دندان و مراقبت های حرفه ای از جمله اهداف جراحی لثه است.
تشخیص بیماری پریودنتال
بیماری پریودنتال هنگامی تشخیص داده می شود که دندانپزشک شما بافت های لثه (لثه) را معاینه کند و در حین بررسی، به این نتیجه برسد که آیا سطح اتصال به دندان طبیعی یا غیر طبیعی است و تغییرات استخوان را از طریق عکس opg دندان ارزیابی می کند. بسته به این یافته ها ، به همراه وضعیت سلامت عمومی و سابقه سلامتی شما ، ممکن است دندانپزشک شما را نیز به یک پریودنتیست، دندانپزشک متخصص در تشخیص و درمان بیماری های پریودنتال، ارجاع دهد.
تشخيص نوع خاص بيماري پريودنتال كه ممكن است نياز به درمان جراحي داشته باشد از اهميت بسياري برخوردار است ، زيرا تأثير مستقيم بر تكنيك هاي مورد استفاده و نتيجه طولاني مدت درمان خواهد داشت.
پس از تشخیص ضرورت عمل، پزشک به شما درباره آمادگی های قبل از جراحی لثه اطلاعات لازم را خواهد داد.
عوارض جراحی پریودنتال چیست؟
شما ممکن است کمی درد و ورم را بعد از عمل تجربه کنید که با اعمال کمپرس یخ و مصرف داروهای مسکن از التهاب لثه کاسته می شود. در صورتی که به توصیه های پزشک درباره رعایت بهداشت بعد از جراحی پریودنتال عمل کنید، هیچ عفونتی را در ناحیه جراحی تجربه نخواهید کرد.
مسواک زدن و کشیدن نخ دندان را جدی بگیرید.
منبع: (http://drmiladafshar.com/1403)

ویدئوی مرتبط

,
 

دیدگاه شما

0

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.