مقالات و یادداشت ها

همه چیز درباره بیماری نارسایی قلبی


نارسایی قلبی

 

نارسایی قلب به معنای بی کفایتی قلب در پمپ کردن خون است. نارسایی قلبی به صورتی است که قلب نمی‌تواند خون کافی را برای اندام‌های بدن فراهم کند. در این صورت یا قلب نمی‌تواند با خون کافی پر شود و در حالت دیگر، قلب توانایی پمپاژ خون به قسمت‌های مختلف بدن را ندارد. برخی از افراد هر دو مشکل را می‌توانند داشته باشند.

بیماری نارسایی قلبی در طول زمان افزایش می‌یابد، زیرا فعالیت پمپاژ قلب، ضعیف‌تر می‌شود. این وضعیت می‌تواند تنها در سمت راست قلب تأثیر داشته باشد و یا می‌تواند در هر دو طرف قلب تأثیر بگذارد. اکثر موارد شامل هر دو طرف قلب است. اغلب منجر به بزرگ شدن قلب می شود.

اگر نارسایی قلب در سمت راست وجود داشته باشد، قلب نمی‌تواند به‌اندازه کافی خون را به ریه‌ها منتقل کند تا اکسیژن را بگیرد. در صورتی که این نارسایی در سمت چپ قلب اتفاق بیفتد، قلب توانایی انتقال خون غنی از اکسیژن را، به قسمت‌های مختلف بدن ندارد. نقص در سمت راست قلب ممکن است باعث جمع شدن مایع  یا خون در پا، مچ پا، پاها، کبد، شکم و رگ‌های گردن شود. نارسایی قلبی سمت راست و سمت چپ نیز ممکن است باعث تنگی نفس و خستگی شود.

علل اصلی نارسایی قلبی بیماری‌هایی هستند که به قلب آسیب می‌رسانند. نمونه‌هایی از این بیماری‌ها، بیماری‌های قلبی عروقی  (CHD)، فشار خون بالا و دیابت است. برای مشاهده ادامه مطلب لطفا کلیک نمایید...


ویدئوی مرتبط

,
 

دیدگاه شما

0

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.