مقالات و یادداشت ها

چه‌طور بهترین صندلی اداری را انتخاب کنیم؟


 

اگر به شما بگویند که قرار است در طول یک سال 2000 ساعت را در یک مکان ثابت بگذرانید و درمورد این مکان حق انتخاب دارید، چه‌قدر درمورد این انتخاب فکر خواهید کرد؟ پس چرا بسیاری از ما هنگام انتخاب صندلی اداری حساسیت به خرج نمی‌دهیم؟
بیایید باهم حساب کنیم. هر کسی که کار اداری/دفتری داشته باشد و هر هفته پنج روز کار کند، چیزی حدود 40 ساعت در هفته را روی صندلی خود خواهد گذراند. حالا اگر تعداد هفته‌های کاری را 48 هفته در سال در نظر بگیریم، به عدد 1920 می‌رسیم. نزدیک به 2000 ساعت در یک مکان ثابت!
چه برای خودتان صندلی اداری بخواهید و چه برای کارمندان‌تان، این انتخابی‌ست که باید در آن دقت کنید.

مواردی که باید قبل از خرید صندلی اداری بدانید

1- چه نوع کاری انجام خواهید داد؟
اگر قرار است در کارتان حرکت زیادی داشته باشید، باید به فکر چرخ‌های صندلی و روان بودن آن‌ها باشید. در این حالت ممکن است حتی صندلی‌های بدون دسته را ترجیح بدهید. اما اگر قرار است تمام روز روی صندلی و پشت میزتان بنشینید و به یک مانیتور خیره شوید، عمق صندلی و راحت بودن آن اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند. قبل از خرید باید بدانید که در چه محیطی و برای چه کارهایی روی صندلی خواهید نشست.

2- ترجیح می‌دهید چه‌طور بنشینید؟
موقع کار کردن به عقب می‌روید یا به سمت جلو خم می‌شوید؟ دوست دارید یک پا را روی پای دیگر بیندازید یا مثلا کی‌بوردتان را روی پای‌تان بگذارید و کار کنید؟ برای هرکدام از این عادت‌های نشستن باید قابل تنظیم بودن اجزای مختلف صندلی را چک کنید. این‌که پشتی صندلی چه‌قدر جلو و عقب می‌رود یا این‌که دسته‌های آن از لحاظ ارتفاع یا کنار رفتن قابل تنظیم هستند یا نه.

3- چه‌قدر از صندلی استفاده خواهید کرد؟
همان‌طور که گفتیم، ساعات متوسط استفاده از صندلی‌های اداری معمولا بالاست اما برخی افراد هم هستند که از صندلی‌های اداری برای یک دفتر کار شخصی در منزل خود استفاده می‌کنند. یا ممکن است شرح وظایف فرد طوری باشد که در طول ساعات کاری فرصت زیادی برای نشستن نداشته باشد.
در صورت استفاده‌ی زیاد، قابل تنظیم بودن اجزای مختلف صندلی و راحت بودن آن بیش‌ترین اهمیت را دارد. در حالت‌های دیگر ممکن است بخواهید اولویت اصلی را ظاهر صندلی یا قیمت آن قرار دهید.

جمع‌بندی

انتخاب بهترین صندلی اداری آن‌قدرها هم کار آسانی نیست. برای این کار باید ابتدا نیاز خود را بسنجید. مثلا بدانید که در چه محیطی و برای چه کارهایی از صندلی استفاده خواهید کرد، در روز چه‌قدر روی صندلی خواهید نشست و نحوه‌ی نشستن‌تان چه‌طور خواهد بود.
در ادامه و هنگام خرید صندلی اداری نیز باید به قابل تنظیم بودن اجزای مختلف آن، اندازه و ظرفیت وزنی مناسب، جنس روکش، روان بودن چرخ‌ها و وجود ضمانت‌نامه توجه داشته باشید.
ما مجموعه‌ی باکیفیت و متنوعی از بهترین صندلی‌های اداری را برای شما آماده کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیش‌تر با ما تماس بگیرید.


ویدئوی مرتبط

,
 

دیدگاه شما

0

در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.